فرم جستجو

  • امیرالمومنین حضرت امام علی(علیه‌السلام): پاداش رزمنده شهید در راه خداوند، بالاتر از پاداش انسان پاک‌دامنی نیست که توان انجام گناه را دارد ولی خود را آلوده نمی‌سازد. انسان پاک‌دامن، نزدیک است که فرشته‌ای از فرشتگان الهی گردد.(نهج‌البلاغه، حکمت ۴۷۴)

متقاضی محترم جهت تسهیل در اخذ وام مطالب ذیل را دقیقا مطالعه فرمایید

 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394 ـ 1390)

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب جلسه مورخ 1386/4/3

تسهیلات تخصیصی وبانکهای عامل :

 الف) وامهای صندوق توسعه ملی:

       باتوجه به دستور العمل ابلاغی اقدام می گردد.

       بانکها ی عامل :

                                بانک سپه- طرحها ی  " صنعتی ، معدن ، تولیدی ...."

                                بانک کشاورزی  طرحهای " کشاورزی "

                                 بانک کارآفرین  طرحهای " سیاحتی وگردش گری "

ب ) وامهای بانک توسعه تعاون :

     باتوجه به دستور العمل ابلاغی اقدام می گردد.

                                 وامهای یارانه دار بر اساس جدول یارانه سود تعیین شده توسط بنیاد.

                                 وامهای بدون یارانه بر اساس ضوابط ومقررات جاری بانک عامل 

ج) وامهای مشاغل خانگی: 

    باتوجه به دستور العمل ابلاغی اقدام می گردد.

وظایف و تعهدات متقاضی:

1-   فرد متقاضی باید دارای پروانه کسب،موافقت اصولی ،پروانه بهره برداری ، مجوز مشاغل خانگی ، پیش فاکتورخرید خودروکار و یا پروانه تاسیس باشد.( در حالت کلی در شغل مورد نظر دارای مجوز فعالیت باشد)

2-    در صورت دارا بودن طرح بصورت شرکت سهامی حداقل بالای 50% از کل سهم ، مربوط به ایثارگران فاقد شغل و فاقد درآمد باشد.

3-   دائر و فعال بودن طرح خود اشتغالی

4-   فرد بتواند در زمان مقرر و حداکثر ظرف 15 روز مدارک و ضامنین مورد نیاز را تهیه و به بانک ارائه نماید.

5-   متقاضی قبلاً از تسهیلات خود اشتغالی استفاده نکرده باشد.

وظایف بنیاد شهید:

1-   بازدید اولیه از طرح و تهیه گزارش مربوطه بر اساس فرم شماره یک ( فرم بازدید )

2-   برگزاری جلسه هماهنگی با بانک عامل بمنظور تسریع در اقدام و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و اخذ اطلاعات کامل مبنی بر پرداخت یا عدم پرداخت وام.

3-   خروج فرد از بانک بیکاران و ثبت وضعیت شغلی ایشان در سامانه سجایا و سامانه رصد (سامانه اشتغال کشوری)

4-   با توجه به زمان تعیین شده جهت تکمیل پرونده در هر مرحله فرد متقاضی نتواند مدارک لازم را ارائه و یا نسبت به جذب اعتبار اقدام نماید، شهرستان موظف به جایگزینی با دیگر متقاضیان می باشد.

5-    تکمیل فرم مشاوره شغلی واعلام نظر مرکز مشاوره طرف قرارداد بنیاد

وظایف بانک :

1-   اخذ مدارک ، تشکیل پرونده و بازدید از طرح ها طی حداکثر 15 روز

2-   پرداخت تسهیلات به فرد پس از تکمیل پرونده

3-   اعلام وضعیت پرداخت تسهیلات بر اساس فرم شماره سه

4-   پرداخت یارانه سود به فرد و اعلام آن به بنیاد

شرایط عمومی :

اولویت مشمولین طرح:

1-   فرزند شهید

با توجه به محدودیت اعتبارات در این مرحله صرفاً فرزندان معزز شهداء معرفی می گردند

2-   جانبازان 25% به بالا واجد شرایط و غیر شاغل

3-   آزادگان با بیش از 36 ماه اسارت واجد شرایط و غیر شاغل

4-   جانبازان زیر 25%  واجد شرایط و غیر شاغل

5-   فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و غیر شاغل

6-   فرزندان آزادگان 36 ماه اسارت و بالاتر و غیرشاغل

تذکر:

1-   درصورت تامین اعتبار و یا نداشتن فرزند شهید واجد شرایط با هماهنگی استان جانبازان و آزادگان و یا فرزندان ایشان معرفی گردند.

افراد شاغل :کلیه افراد جامعه هدف شاغل در بخشهای دولتی و خصوصی، بازنشستگان لشکری و کشوری، جانبازان حالت اشتغال، افراد دارای حکم اخراجی از محل خدمت،ترک محل خدمت،باز خریدی و مستمری بگیران ( در صورتیکه مستمری دریافتی از حداقل تعیین شده قانونکار بیشتر باشد )، حقوق بگیران بنیاد و...

2-    موارد خاص پس از بررسی های اولیه در کارگروه اشتغال شهرستان، واجد شرایط بودن فرد متقاضی ( از نظر مقررات بانکی) و تایید کمیسیون موارد خاص به شعب معرفی می گردند.

ملاحظات و تذكرات مهم:

1-    باتوجه به نقش مهم وام بانكي در تلفيق منابع و حل نهايي مشكل تأمين اشتغال  ايثارگران ، سهميه تخصيصي صرفا بر اساس اولويت هاي قيد شده صرف خواهد شد ، به عبارت ديگر  اولويت پرداخت وام یارانه ای براساس ضوابط اعلام شده ممكن خواهد بود كه  مطمئن شوند در اولويت قبل متقاضي واجد شرايط وجود ندارد.

2-   به منظور تسريع در جذب وام بانكي ، شهرستان با در نظر داشتن اولويتهاي مندرج در بند ( الف ) اين دستورالعمل ، موظف است در حداقل زمان ممكن نسبت به معرفي افراد واجد شرايط اقدام نمايد . بديهي است با كنترل روند معرفي و جذب وام و بررسي عملكرد استان در طول سال ، درصورت عدم اقدام به موقع از سوي شهرستان اداره كل اشتغال  رأساً نسبت به كسر سهميه اقدام خواهد نمود.

3-   پرداخت وام به متقاضيان واجد شرايطي كه درخواست استفاده از تسهيلات موصوف در شهري غير از محل پرونده خود را دارند مطابق ضوابط ، پس از تأييد شهرستان محل پرونده در سيستم سجايا امكانپذير بوده و اداره كل اشتغال وامهاي پرداخت شده به مهمانان در طول سال را محاسبه و تا حد امكان جبران خواهد نمود .

4-    پرداخت وام یارنه دار مجدد به ايثارگراني كه قبلاً از اين تسهيلات استفاده كرده اند ممنوع بوده واين امر از طريق اداره كل اشتغال كنترل مي گردد ؛ لذا در صورت اقدام ، مسئوليت و پاسخگويي آن برعهده ریاست محترم شهرستان خواهد بود . ( موضوع بخشنامه شماره 4001/3/459 مورخ 93/2/31 قائم مقام محترم بنياد)

5-    باتوجه به افزايش قابل ملاحظه وام بانكي ، بنياد شهرستان مي بايست تمام سعي و تلاش خود را جهت اشتغال پایدار ايثارگران داخل برنامه هاي مصوب اشتغال به عمل آورد و بصورت جدي از پرداخت وامهاي صوري جلوگيري نمايد .

مدارک ومراحل اداری گرفتن وام اشتغال  :

1-   پس از مطالعه دقیق مطالب فوق و در صورت واجد شرایط بودن ومحرز شدن نوع وام درخواستی ، ثبت نام اینترنتی انجام گیرد

2-   ظرف مدت 15 روز بنیاد شهرستان الویت متقاضی را تعیین میکند (نحوی آگاهی از الویت از طریق همین سایت با رهگیری درخواست بوسیله کد ملی میباشد.)

3-   متقاضی باید پس از هماهنگی با بنیاد شهرستان و آگاهی از وجود سهمیه حداکثر ظرف یک ماه مدارک لازم به بنیاد ارایه نماید.

مشخصات متقاضی:

کد ملی را بصورت 10 رقمی ، بدون فاصله و خط تیره تایپ کنید.
%
%
ماه

مشخصات وام:

سال را بصورت دو رقمی ثبت کنید.
شماره تلفن ثابت را با پیش شماره ثبت کنید.
ماه
Image CAPTCHA